söndag 11 januari 2009

Te comprendo

Sa min karl till mig idag. Han hade hand om lillsmurfen i ca 1 1/2h medans jag skulle sova siesta,sov inte sá mycket,men vilade. Kan det kanske ha ngt att göra med mitt överdoserande av Nespresso??? Han förstod mig i alla fall,min karl alltsá. Inte för att jag klagar,men ngt slut är jag.

Har mest segt tuggummi i vad som skall kallas hjärnan. Även de stunder jag kanske skulle kunna sova,soverjag dáligt för jag hör varje andetag min son tar. Varje liten vändning han gör i sin lilla säng. Hur faaaan gör Beckham och co. för att vara sá glamorösa,för inte kan de väl láta barnflickan ta ansvaret pá natten med,eller???

Bra fotograf...och jag ser halvdöd ut

9 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Kära hjärtat...

Kan inte lite familj och alla kompisar komma ner och avlösa lite?

Några timmar varje dag i en vecka tror jag skulle göra susen, tillfälligt om inte annat!

Anonym sa...

Tror jag kan tala för oss kompisar allihopa - om kompisarna bara var tillräckligt likvida skulle de åka ner ögonaböj!
Tills dess får vi nöja oss med att skicka massa pepp och (o)moraliskt stöd via cyber, hang in there Elin querida!

Viktoria Löwenthal sa...

Guapa! lever ni? Hur har ni det? Funkar det? Någorlunda?

Stor kram från vischan och behöver ni lite frisk luft så stoppa in smurfen i bärsjal eller baby björn och hoppa på tåget som går raka vägen hit ut.

KARLAVAGNEN sa...

Hur är läget?

Elin sa...

Hej,alla fá trogna läsare av min trákiga blogg.
Jag lever,Isaac frodas och är glad och nöjd. Men det har varit lite jobbigt,och jag har inte ens kunnat öppna datorn.
Dagtid är det helt omöjligt,tills nu átmonstonde, han växer ju. Och kvällarna har ägnats át laga mat,bráka med karln(men säg inte att jag sagt ngt),eller att bara stirra ut i tomma luften och tänka.
"Elin du klarar det här".
Tack för er omtanke och uppmärksammhet. Viktoria jag kommer nog snart att ta dig pá orden,men jag är lite tveksamm till att Isaac klarar en "längre" resa. Jag syftar pá att han kanske blir arg trött och skrikig,och den som inte klarar det är nog tyvärr Mamma Elin...

KARLAVAGNEN sa...

Är det fortfarandet lika eländigt?
Kram!

Anonym sa...

hej !
Jenny pratade mig om din blogg och vi övade svenska med det världens söttest barn.
högar av pussar !
Óscar

KARLAVAGNEN sa...

Fortsatt skit-jobbigt? Var rädd om dig!

Elin sa...

Nja nu börjar saker och ting ljusna,jag är i sverige och skall vara här en månad innan Isaac börjar på dagis och jag jobba. Det är bara lite svårt att hinna med att blogga,eller överhuvudtaget hålla på med datorn. Men men han blir ju större.
Oscar vad kul att du har hittat hit,svenskan verkar gå rätt bra...