onsdag 12 december 2007

Gud vad duktig jag är!!


Idag har jag:

1.Diskat stor disk.

2.Skickat julpaket till brorsan med barn.

3.Storhandlat(har inte bil,bara en "dra maten"),vi fár besök ikväll. Skall se matchen(Champion´s League).

4.Vikt en jävla massa tvätt,min man viker inte sá bra,sá jag hade typ 4 maskiner´s tvätt att ta hand om.

5.Tvättat 2 maskiner,plus hängt pá tork,ingen torktumlare här inte.

6.Skall nu strax träna pá min step,och köra lite hantlar.

7.Sen skall jag städa lägenheten,plus snuskigt badrum.

8.Bytt lakan i sängkammaren.

9.Skall laga middag till várat besök ikväll.

10.Rullat hemgjorda köttbullar som sedan skall stekas etc!!!!!
Men allt detta är inget emot vad min Italienska kollega gör. Hon hade brákat häromdagen med sin karl om bla strykning etc.Hon stryker ALLT,handukar,trosor you name it. I alla fall vill han hjälpa till hemma,men hon tycker inte att han gör det tillräckligt bra. De skall nu fá familje besök till jul,och hon har sedan tvá veckor tillbaka handlat etc. Han gör som sagt inte tillräckligt enligt henne,och hennes argument var att "folk" skulle tycka hon var en dálig flickvän om de ser att han inte har strykta skjortor etc,eller stökigt hemma. Jag sa "att sá var det inte alls,om inte han har strykt sin egen skjorta är det väl för fan hans problem"????

Inga kommentarer: