onsdag 5 december 2007

Vad vill en fashionist ha i julklapp?

Det är en av titlarna till en artikel i aftonbladet,kom bara sá lángt som till den första produkten.
Sen la jag ned,jag lever nog i en annan värld. I alla fall första produkten var en halsduk designad av Stella Mc Carthney för 2900 kronor,jag kan göra mycket saker för 2900 kronor,och den var inte ens snygg. Allvarligt talat vad är det för samhälle vi lever i? Konsumtion,konsumtion och áterigen mera konsumtion.Alltsá en halsduk,om det átminstonde hade varit en tröja... Ääh jag skall nog inte ens försöka förstá detta.

Kan dock berätta vad jag skulle vilja ha i julklapp,och nu skall jag inte vara "god" och skriva fred pá jorden.

1.Mera lön(för att kunna konsumera mera :)
2.Ett besök hos frisören,hemmafärgning ger inte samma resultat.
3.Typ 200euro att bara spendera pá mig själv hos HM,och jag "skiter" i om de använder barnarbetare,för det är enda affären jag har rád att handla i,och kan hitta kläder i min storlek.
4.Mera lön
5.Mera lön

Nä nu känner jag mig som en "dálig " människa och skall väl önska mig att alla jag känner fár vara friska och lyckliga(vad lycka nu är?)


Inga kommentarer: