tisdag 31 mars 2009

Min lille plutt

börjar få tänder,eller rättare sagt en tand i underkäken.
Det dregglas något alldeles fantastiskt,men klagas inte så mycket. Han är bra fantastisk,säger jag som är hans Mamma. Tänk vilka otroligt intressanta sammtalsämmnen man har nuförtiden..
"Idag har Isaac inte bajsat",sägs med lite orolig min. När han väl gör det:" Vad duuuuuuktig du är".Tänk om någon skulle säga det till dig,när du har uträttat dina behov...
"Idag har Isaac ätit sin första fruktpuré",kompisarna lyssnar med ett halvt öra.
Som tur är har jag en intresserad lyssnare,och koversatör i min Mamma,hon tycker att det är minst lika intressant som jag. För att inte tala om Isaac's Pappa,men han är ju tyvär inte här än för att se utvecklingen. Nu skall jag gå och leka med min son,som är så duuuuuktig för han kan ta ut nappen ur munnen,och stoppa tillbaka den alldeles själv.

1 kommentar:

KARLAVAGNEN sa...

Ja men det är väl självklart att du är absorberad av din son just nu. Att du sedan är uppmärksam på hans förehavanden, utveckling etc är fullständigt normalt och precis som det ska vara. Det hade varit betydligt konstigare om du INTE varit det. Sååå bubbla du på om din son! Grattis igen!