tisdag 17 mars 2009

Vart tog min spanska Mamma vägen??

Svaret på den frågan är att :
-Hon har aldrig funnits.
Min Mamma har "lurat" mig. Hon sa :
-Kom hit tidigare om du är så trött,du kan behöva vila upp dig.
Så jag tog beslutet att stanna en månad,började dagdrömma våta drömmar om att sova hela nätter i sträck. Att kunna läsa böcker,ligga på soffan(bortskämda,overklighetsuppfattande jag).
Var är min Mamma? Hon är på styrelsemöten,bortrest till Berlin på kurs/konferens,etc.
Så det är kört för mig,men hennes man handlar och diskar i alla fall,så det slipper jag.
Och hon lagar mat på helgen. Men var är den bullbakande momordern? Hon aldrig funnits,inte när jag var liten,och inte nu.
Stackars,stackars mig....

1 kommentar:

KARLAVAGNEN sa...

Tycker det låter som om din mamma har ett intressant och aktivt liv - bara att gratulera att hennes äkta make/partner är en modern man.

Men du har ju en massa kompisar som inte har råd att besöka dig i Barcelona, men nu är du i Sverige så det sparar både pengar och tid och NU kan de få rå om dig riktigt...
Lycka till! :-)