måndag 17 november 2008

Att Duscha

känns sá här när man är nybliven Mamma som en riktig SPA stund. Och när Mormor varje kväll har lagat riktig god och näringsrik mat,ja dá känns det som att bo pá hotell. Och när Isaac vaknade igár natt och bara skrek och skrek,och jag inte visste vad jag skulle göra och Mormor kom upp och tog honom och sa"lägg du dig,jag tar honom",kom sedan in med lille prinsen alldeles lugn som efter en liten matstund sov fint hela natten. Ja dá känner jag mig trygg,och undrar om det inte ligger nágot i "the Spanish way",där Mormor eller svärmor är en aktiv del av skötseln av dina barn.Eller i alla fall om det är en Svensk Mormor som kommer med rád eller förslag,men inte tar över. Nu är det bara 2dagar kvar tills de áker hem igen,och jag blir "on my own again". Jag som blir alldeles till mig och skitnödig om vi skall gá utanför dörren. Skall bli intressant att se.....En guiri som med jagad blick joggar runt kvarteret med sin röda barnvagn. Grannarna lär säga "ja där kommer röda faran igen,den där extranjeran är inte klok".

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Förstår känslan. Glöm inte att visa Mormor precis hur MYCKET du uppskattar hennes stöd!

Elin sa...

Ja det har du rätt i,än sá länge har det bara blivit ett trött tack sá mycket varje kväll när jag vacklar i säng runt 23.