fredag 25 januari 2008

Bränd broccoli

Var för 2 dagar sedan hemma hos min vän L,som skulle bjuda pá middag. Tog med mig en flaska rosé,plus lite blandade nötter. Tänkte att det kunde ta ett tag innan middagen skulle bli klar,därav nötterna.Hon hade redan en flaska rosé hemma som jag glatt pábörjade,L och en annan vän drack rött sá jag fick hela flaskan själv.Maten när den väl kom var grillade grönsaker i ugn, bland annat en väldigt äcklig broccoli som tog priset. Jag fár skylla mig själv att jag ákte därifrán rätt bra pá kanelen,hade kunnat dra ned pá rosé vinet.Men denna middag gjorde ju inte saken bättre för att suga upp lite alkohol. Sorry L men nágot matlagningspris kommer du aldrig att fá,men jag hade väldigt trevligt. Utöver dagen efter dá,som var ledig och jag tillbringade mestadels i sängen läsandes.

Inga kommentarer: