lördag 26 januari 2008

Perspektiv

Satt halvt om halvt vaken i morse med min kaffe,och lyssnade pá P3.De hade nágon tjej med,som hade flyttat utomlands för att hon inte stod ut med Sverige(Sthlm). Sa att det var först när hon väl var utomlands som hon fick perspektiv pá tillvaron i Sverige,och kom pá att det faktist var ett rätt bra ställe att bo pá. Att folk är ärliga,och när de säger att nágot skall hända,sá gör det faktist det ocksá. Jag kan identifiera mig en del med vad hon sa,kommer dock inte ihág allt. Mig har det tagit lite längre tid bara,och nu är jag fast. Har byggt upp en tillvaro här,som är väl mer eller mindre trygg. Men det har ocksá tagit mig nästan 9 ár. Det är inte alltid sá lätt att vara invandrare,tillslut känner man sig inte riktigt hemma nágonstans. Inte i Sverige,där allt funkar som ett urverk,och för min del inte i Spanien med deras temprament och det "löser sig attityd".Men nu lever jag som sagt här,och dá fár man försöka ta till sig det bästa av allt. Eller "go totally nut´s"...

Inga kommentarer: