söndag 27 januari 2008

Hobby

Jag har en hobby,kallar den själv att "fisa omkring". Den gár ut pá att vara hemma,pyssla,dricka lite kaffe,lyssna pá radio,städa lite,röka,läsa aftonbladet/Dn pá nätet,och sá frán början igen. Detta är min favorit sysselsättning när jag är ledig,att bara vara hemma. Kan ocksá bero pá att här sá fort jag sätter mina fötter utanför porten är det fullt med folk. Smá trottoarer,människor som skall hit eller dit,affärer, helt enkelt asjobbigt. Jag vill ha lugn och ro,som hemma i Sverige där du kan gá ut klockan 7 pá kvällen ta en promenad,och det är nästan inte en jävel ute. Jag vill kunna gá ut och ta en promenad utan att behöva kryssa mellan en massa folk.Nu gár inte det för tillfället,sá här sitter jag -hemma. Men jag trivs för tillfället,men sá här vill jag inte alltid bo. Om inte annat ha rád med att köpa/hyra en lägenhet vid kusten som man skulle kunna tillbringa ledig tid pá.Att ha en fin och fri utsikt,inte bara en massa byggnader,hav eller berg sak samma.Natur helt enkelt,och jag är egentligen ingen natur människa. Ingen skogsmulle precis,men nágot slags mellanting skulle vara trevligt.Som en smástad i Sverige helt enkelt,det skall finnas ett visst utbud av saker,men ändá lugn och ro.Det är för tillfället min syn pá Paradiset,säkert ända tills jag blir uttrákad....

Inga kommentarer: