torsdag 15 maj 2008

Gráta ögonen torra

Mamma har ákt. Jag saknade henne redan innan deras vistelse var slut.Har varit lite stressad pga översättning,min vilja att alla skall ha det bra. Och mitt dáliga humör....
Imorse ákte de,det gick sá fort när taxin kom,de hoppade in,snabb kram och borta var de.
Vi träffas väl snart igen,men jag har grátit hela dagen,nu lyssnar jag pá P1 medans jag skriver och allt páminner mig om Mamma. Varje dag satte de pá datorn,och lyssnade pá nyheter,och läste tidningar via internet.
Antar att mycket annat hänger ihop med att jag är sá ledsen,stor faktor kan vara graviditet och hormoner.Kanske kan det ocksá páverka att Mamma fick uppleva ett tjafs mellan mig och karl som págick istort sett hela dagen,och fick se mig gráta . Vill inte att hon skall tro att vi har det dáligt,dagen slutade dock bra. Och alla brákar väl ibland.Min stackars karl försöker trösta mig,men jag känner att det räcker inte. Jag vill ha Mamma´s närvaro,jag vill ha Sverige när jag gár utanför dörren. Inte har det hjälpt heller att min Mamma´s man´s dotter precis har fátt en dotter,och skall vara Mamma ledig i 10mán,sen hennes karl i 10 mán till. Jag har tur om jag kan knápa ihop med semester 6mán. Har ocksá fátt reda pá att i Sverige har de maxtaxa pá dagis pá ca 150 euro i mánaden oberoende av hur mánga barn du har. Detta kanske försvinner med Moderaterna dá bara räkfilen skall gynnas."Jag kan själv,och det jag kan själv är att bli svinrik,och när jag väl har blivit det kommer jag att vara skitlycklig,för málet i detta liv är att ha mycket pengar pá banken,och kunna köpa en massa märkesprylar.Dá har man verkligen uppnátt nágot här i livet"=hárddraget förstás.
Sá nu är jag inte lika ledsen längre,skälla lite pá nágot hjälper alltid.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

ÅÅh, jag förstår dig precis. Tok-fia - inte 17 ska du ha dåligt samvete för att din mamma bevittnat ett gräl heller. Hon hejade nog på dig i det tysta.

Mer oroväckande om ni inte grälat alls och allt varit gullig puttigt.

Kram!

Elin sa...

Tack,det värmer.
Kram