torsdag 29 maj 2008

Vad skall man köpa

för kit till sin bebis? Vad är det som behövs? Jag gár snart in i 5 mánaden,och tänkte att det kanske skulle kunna vara bra att börja tänka pá vad som kan behövas för att inte lägga ut en massa pengar i sista minuten. Men jag har ingen aning,en vagn sáklart,en säng. Men allt annat?
Min karl vill inte att vi skall köpa nágot förräns i 7 mánaden,han är lite vidskeplig. Men jag hade tänkt börja smyghandla lite nästa vecka dá jag fár reda pá(om bebis tilláter sáklart),vilket kön det kommer att bli. Och ja,jag vill veta,vill absolut inte vänta 9 mánader för att fá reda pá om det blir en Albert elller en Alberta. Jag vill ha tid pá mig att vänja mig vid tanken,ibland tror jag fortfarande inte riktigt pá att jag är gravid. Men jag vill inte veta pga att jag sen kan inreda rummet efter kön som en del av mina jobbarkompisar säger.Jag struntar i rosa eller blátt,eller ett riktigt killrum,eller flickrum. Det fár bli vad Mammas plánbok kan tilláta,och det är inte särskilt mycket.
Men nu vill jag veta vad är det jag behöver,och inte vad alla bebishandlare kan tänkas anse att jag behöver.Allt ifrán speciella krämer,till suga ut snor,till nappar,använder bebisar "underkläder" eller är blöjan trosan liksom? Ni förstár jag är helt lost,samtidigt vill jag inte läsa för mycket information pá webben,eller köpa tidningar etc.Jag vill ha konkret info frán folk som vet.

P.s Bebis kommer inte att heta Albert eller Alberta D.s

1 kommentar:

KARLAVAGNEN sa...

sockor, fler undertröjor än underkläder tror jag att byta med, sparkbrallor. Vilka som är bra babykrämer i Spanien kan nog Viktoria berätta för dig.