söndag 1 juni 2008

The computer expert

Elin skulle häromdagen visa sig pá styva linan,och ladda ned Internet Explorer7.
Allt gick bra,min karl hade av hans datavissa kompis blivit satt som Administrador del equipo,men jag fick contraseña och satte igáng. Jag kände mig riktigt duktig som hade lyckats lista ut en hel del pá egen hand. Sá var allt nedladdat och vad händer,datorn krachar.
Jag som aldrig laddar ned nágot,och den enda gáng jag gör det är det för att uppdatera,inte för att se film,eller lyssna musik sá pajjar hela skiten?
Jag tog det med ro,som trots allt är den som använder datorn mest,men karln blev helgalen.
Tog den till en service butik,som ojjade sig och sa att allt nu var förstört,och nu máste det omprogrammeras,och vi hade en massa virus,och oj,oj,oj. Jag tror nog att allt hade kunnat fixats av ngn teknisk vän,eventuellt av mig efter lite tankeverkasamhet,men nej den stannade hos dem. Och nu är vi 110 euro fattigare,har dock en fungerande dator,men inte har de laddat ned explorer 7 inte, och jag tänker inte göra nágot nytt försök.
Det är det jag alltid sagt,man skall inte trycka pá för mycket knappar...

Inga kommentarer: