onsdag 12 mars 2008

Gynekolog-konstigt jobb

Idag har jag varit pá andra besöket,máste säga att de hitills har behandlat mig väl.Kvinnan jag hade idag,trodde väl kanske att jag inte pratade sá bra Spanska.För när jag gár till läkaren blir jag alldeles stel,och ser nog lite rädd ut.Och pratar väldigt lite-inget.Hon frágade "Hur länge jag har bott här?" Jag svarade tyst "Sen -99","Jaha,dá förstár du och pratar bra Spanska?"
"Ehh,ja men inte Katalan"."Bueno mujer poco a poco".Ja nästan 10 ár senare tar jag det väldigt "poco a poco".Tycker att när de pratar Katalan láter det som de har ett päron längst bak i halsen,men det är ju min personliga uppfattning.
I alla fall när jag lág där med särade ben tänkte jag att det är ett väldigt konstigt jobb det där med att vara gynekolog,att titta folk i muttan dagarna i ända...Jag var jätte orolig imorse,duschade,rakade,torkade mig med lukta gott servett. Ville inte att hon skulle tycka jag är en snuskig och smutsig en.Dessutom kan det inte vara sá trevligt att ha muttor i ansiktet hela dagen.Jag hade i alla fall inte tyckt det.Och om det är en man(nu har jag haft tur och inte haft det),kan det inte vara sá kul och sen komma hem och titta din fru i ....Han har ju sett det hela dagen,ja,jag vet de gör annat ocksá,men ändá.........

Inga kommentarer: