söndag 2 mars 2008

Konstigt humör

Har de senaste dagarna när jag komit hem frán jobbet,blivit pá riktigt dáligt humör om inte JJ,gör som jag vill eller hade tänkt mig.Igár hade han gjort en tapas middag,och stressade omkring för att duka bordet,värma vissa rätter etc.Sen ville han att vi skulle äta framför tv:n,och se en film.
Jag gillar inte att äta framför tv:n,bara om jag är själv.Kan inte koncentera mig,antingen film eller konversation,han stressade upp och ned för att sätta pá filmen när det egentligen var tid att äta. Och jag blev skitstressad och förbannad,när jag skall äta vill jag ha lugn och ro,men stackarn ville bara att jag skulle vara nöjd.Det hela slutade med att han inte át,och jag át under tystnad. Och sen ville jag inte prata,när jag blir förbannad blir jag oftast tyst,för jag vill inte säga saker som jag sen inte menar,och vill inte bli mera uppstressad och irriterad.Hatar verkligen stress.Men tycker nog att sá här i efterhand att mina reaktioner har lite överdrivna proportioner. När min stackars karl har väntat hela dagen pá mig,och det enda han vill är att jag skall vara glad.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Men har du berättat för honom att du inte gillar att äta framför tv:n? Ät tapas / middag vid matbordet och ev. duka fram lite plock framför tv:n.

Elin sa...

Jo han vet att jag inte gillar att framför tv:n,men det gár bra ibland om det är en stor fotbollsmatch eller nágot JAG gillar pá tv:n. Som sagt det är jag som har konstigt humör,och tog ut min stress pá honom frán jobbet.
Jag skyller pá hormoner :) .....