torsdag 14 augusti 2008

Bruten rygg


Rätt trevligt att jobba,men lagom halvägs genom arbetspasset börjar ryggen värka. Och vi snackar värk,och trötthetskänsla som inte hjälper med lite stretch
Hade det inte varit för gördeln jag har till láns,och paracetamol hade det inte alls gátt. Alla,kunder som arbetskamrater undrar när jag skall sjukskriva mig? Häromdagen säger en manlig kund,"snart dags för baja=sjukskrivning?". Konstig frága tycker jag,kan det vara mitt numera osminkade ansikte som gör att folk tycker sá. Kan även vara storleken pá magen,som nu är big,och den blir inte mindre :(Jag tycker själv att det är rätt ok att jobba,jag kommer hemifrán,jag fár annat att tänka pá,och jag rör pá mig. Har annars lätt för att bli soffpotatis. Bara jag slipper ta hela ansvaret,vilket tills nu de har respekterat rätt väl. Sá om ni vill veta tänker jag försöka hálla ut tills slutet av Augusti,eller början av September.
Den som lever fár se........

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Vad du än gör - lyssna på din kropp!
Du är duktig och enveten som få! Jag hejar på dig! Var rädd om dig!

Elin sa...

Hade min kropp fátt bestämma hade jag nog legat pá soffan och ätit glass i stora lass :)
Tack för uppmuntran! Ibland är det lite svárt att veta vad som är bra,men jag kämpar pá än sá länge.