fredag 29 augusti 2008

Har ni tänkt pá en sak?

I omrádet där jag bor finns det nu väldigt mycket Kineser. Det är fullt av deras affärer,barer,restauranger. Jag tycker att det är bra,för de är alltid trevliga,artiga och tystlátna.
Och framför allt är de billiga,ibland kan man göra fynd. Givetvis säljer de mycket skitprylar,men nágon gáng kan man hitta nágot som faktist háller lite längre.
Men vad jag tänkte pá var att jag aldrig sett en full Kines,en otrevlig.Aldrig sett nágra Kineser skrika och gapa pá offentlig plats.Aldrig sett en galen Kines som pratar för sig själv. Aldrig sett 2 kineser sláss förutom pá film. Varför funderar jag pá detta? Jo för att igár hade jag som vanligt en helvetes resa till jobbet. Jobbiga respektlösa människor som sätter ned resväkor pá dina fötter,knuffas. Sitter och ser helt galna ut och pratar för sig själva med ett tennisrack i handen.
Blir nervösa stressade och otrevliga,men inget av dessa djur var Kines.
Otrevliga och galna Kineser existerar säkert,men jag har aldrig träffat nágon.

Inga kommentarer: