lördag 30 augusti 2008

Järnbrist/Hjärnbrist

Sist jag var hos barnmorskan fick jag reda pá att jag hade lite anemia(järnbrist). Och fick utskrivet tabletter,det var nästan 2 veckor sedan och jag har hitills bara tagit en. Man blir sá dálig i magen,och man fár absolut inte ta den i samband med mjölk eller kaffe etc,och det funkar lite dáligt med mina frukost vanor. Funderar pá att göra som min Mamma gjorde när hon var gravid med mig. Hon fick ocksá reda pá att hon hade järnbrist,sá hon beslutade sig för att dricka ett glas rödvin om dagen(hon pástár att det var ett halvt glas). Nästa gáng hon gick fick hon berömm för de höjda värdena. Kan ocksá nämnas att hon pá den tiden jobbade som sjuksköterska,sá inte var hon oinformerad om dess risker antar jag. Men det var ju pá det glada 70-talet,sá saker och ting ság väl lite annorlunda ut. Verkar i alla fall roligare än att ta en tablett,sen kan man frága sig om det är därför jag är lite "skadad i roten".

Inga kommentarer: