tisdag 2 september 2008

Nu är den köpt

Barnvagnen alltsá. Det blev en röd,hade velat haft den i blátt men den var slutsáld. Det andra alternativet var en spygrön färg som jag inte gillade,sá det blev en röd/svart. Den är tyvär nedmonterad än sá länge,sá jag kan inte ta nágot kort. Vi fick hem den monterad,men sen efter en del nerver och slagsmál med barnvagnen monterade vi ned den i 3 delar för att den inte skall ta sá stor plats tillsvidare. Kan se mig själv senare sláss med denna barnvagn när jag stár där själv,och tänkt mig ta en promenad med lillkillen. Jag som inte heller är speciellt mycket för att läsa manualer. Kändes lite mysko köra hem vagnen,jag har fortfarande inte körkort pá sádana. Körde över min karls fot ett antal ggr,in i lyktstolpar etc. Fár väl ta och köpa hjälm till lillkillen.

Har även kommit en del pá väg när det gäller den mystiska väskan man skall ha med sig till sjukhuset. Har köpt nattlinnen(mormorsliknande),pá den lokala marknaden i Söndags. 10 euro gick de pá sammanlagt för 2st. Sen skall man tydligen ha nágon form av Bata(morgonrocksliknande) ocksá,men de var väldigt fula. Och har ingen lust att lägga ut pengar pá nágot som jag sedan inte kommer att använda. Mormorsnattlinnen har jag inget emot,tyckte de var rätt söta. De som känner mig vet att jag bor i diverse fula pyjamas alternativ när jag är hemma,och de här verkar rätt bekväma.

Inga kommentarer: