fredag 12 september 2008

Fotbollsäsongen har börjat-Hrrmmff!

Jag ringer till mannen när jag vaknat(nämner inga klockslag,för att ingen skall tycka att jag är en dálig människa).
-Godmorgon älskling,har du vaknat nu?
-Mer eller mindre.
Vi pratar lite om mer eller mindre oviktiga saker. Sen säger mannen med en otrolig stolthet och glädje i rösten.
-Vet du vad vi skall göra imorgon?
-Näe.
-Vi skall gá pá Barca match,jättebra platser!Lyckan strálar ur hans röst.
-Hrrmmfff.
-Vad sa du?
-Hrrmmfff.
Jag brukar grymta när jag varken är nöjd eller missnöjd,men mest tyder det pá att jag inte riktigt háller med. Varken om hur kul det kommer att bli,eller om jag verkligen vill följa med.
-Kan du inte säga det igen,jag älskar när du grymtar.
-HRRMMFFF!!!!

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hahaha! Vilken annan dag som helst men kanske inte höggravid! Hade GÄRNA varit din stand-in (som fotbollmatch-sällskap).

Elin sa...

Det hade du gärna fátt vara(fotbollsmatch-sällskap alltsá ;)

KARLAVAGNEN sa...

Gick ni på matchen? Var den GRYMT bra?

Elin sa...

Nej,vi gick aldrig. Han ság matchen pá Penyan(den lokala fancluben),och jag lág i soffan med katterna och ság en film. En sákallad "rollo" film=relationer,problem,livsöden men med ett mer eller mindre lyckligt slut. Sá alla var nöjda,eller kanske inte han helt och fullt för matchen slutade ju
1-1.