onsdag 10 september 2008

Uppmuntrande ord

Angáende själva födandet.
-En av mina kompisar hemma(Svedala) sprack även pá insidan när bebis skulle ut. Kunde inte ha sex pá över 1 ár. (min positiva kompis)
-Usch,tyst.(Jag)
-Sprack?(Annan kompis)
-Annars är det bättre att spricka än att de klipper,(min positiva kompis som aldrig fött barn).
-Varför dá? (Annan kompis)
-En del spricker ända bak till anus.(ni vet vem som sa det)
-Läker bättre om det spruckit,mer sicksack liksom. Annars är det mera rakt.(hon igen)
-Jag som har ganska stort huvud....tänk om lillkillen blir som jag,stort huvud alltsá.Dá kommer det inte bli sá lätt för mig.(Jag)
-GANSKA STORT?(Hon igen som menar att jag i stort sett har vattenskalle)
-Nä nu pratar vi om nágot annat.(Jag)

4 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Ja dumma historier när man är gravid eller skall föda vimlar det av (läs: klantarslen vimlar det av), det är som att folk gillar att se paniken i ens ögon.
Nåväl, du bor nu i Spanien så ser de att bebisens huvud skulle vara extremt stort hade de sagt det för länge sedan, här är smått stort om du förstår vad jag menar.
Dessutom så är det inte lika mycket glädje i att lida och naturligt här (bra eller dåligt som man vill, men du som kvinna lär få mindre fysiska men, det kan jag nästan garantera dig).

Dags att träffas och boosta dig lite : )

Hur ser dina närmaste dagar/veckan som kommer ut? Hur pass gärna gör du utflykter ut hit? Jag har lite kärvt med olika inskolningar på olika tider men det är du som är gravid så jag kan alltid lösa det på ngt sätt.

Har du hittat ngn "föda-barn-kurs"?

KARLAVAGNEN sa...

Ja jag tycker det låter som du behöver en dos Viktoria! Har själv inga barn, men har bevittnat hur, ofta andra mammor i omgivningen, psykar den blivande modern med diverse historier.

Sedan brukar hetsen fortsätta med att NN kan nu gå, tala, äta, le, pincettgreppet etc. Det är bara att skjuta ifrån sig och köra eget race.

Bra att du har Viktoria som du kan få stöd av!

Viktoria Löwenthal sa...

Ja, hurra, för jag är så bra så bra..

fast tänk om jag egentligen är en galen psykopat som sparat RIKTIGT ruskiga historier till elin!!!

: )

Nä men faktiskt, påminn mig efter födsel så skall jag berätta vad jag fick höra av en kollega då jag berättade att jag var gravid..

Hmmm...när skall jag ta itu med min egen blogg? Hänger här för att slippa undan tror jag.

Elin sa...

Hehehe,lo que sera,sera. Jag känner mig faktist inte sá orolig(tror jag,jag kanske förtränger).
Hon som sa detta till mig,känner mig rätt väl sá jag tog inte illa upp.
Angénde min födabarn-kurs ringde jag igár,och det finns ingen plats i september,men de skall höra av sig....Jag fár nog ta och läsa pá Internet,och sá träffas vi Viktoria sá kan du förklara lite.
Nästa vecka är nog bättre för mig,har inga problem med att áka át ditt háll. Bara trevligt att se lite annat.

Ja människor som gillar att skrämma upp en,eller sedan jämföra barnens framsteg finns hur mycket som helst. Men det grundar sig väl mest i deras egen osäkerhet(sa psykologen Elin som förläst sig pá självhjälps böcker :)
Har just nu ingen ork att oroa mig för situationer som inte ens kommit upp,gör jag det är det dá "jag gár bananas",och det är väldigt jobbigt báde för mig och min omgivning.

Tack för all uppmuntran!