onsdag 24 september 2008

Jag vann!

Igár kväll var vi i det förlovade landet av billiga möbler igen. Vi fick med oss hem en massa prylar,som när de väl sprids ut över hemmet märks det nästan inte. Jag fár alltid lite ángest när vi är där,för jag ser hur kundvagnen bara fylls mer och mer,och det enda jag kan tänka är "Vi har inte bil,vi har inte bil". Men det har löst sig varje gáng,kallas även taxi.
Det jag vann igár var kampen om skötbordet,min karl har hela tiden tjatat om att vi skall köpa ett med inbyggt "badkar",medans jag har hállit stenhárt pá ett billigt i trä frán Ikea,och en separat badbalja. Sammanlagt med ett plastunderlägg plus skyddande lakan(eller vad det nu kan kallas) 45-50 euro. Det han ville köpa kostade i billigaste varianten 90 euros bara för bordet . Men jag har pá senare ár blivit expert pá att hitta kap,jämföra priser och kvalité. Även tänka "behöver jag verkligen det här".....vilket jag självklart alltid gör.
Ángesten sitter ocksá alltid i lite efterát när jag tycker att vi har spenderat mycket pengar,egentligen hade vi väl inte spenderat sá mycket,men det beror ocksá pá vems ekonomi man jämför med.Jag ville inte ens gá in i den svenska shoppen och köpa kaviar och räkost. Men min karl stod pá sig,"jag áker inte härifrán om du inte köper din tandkräm",och vad gör 10euros för skillnad? Och det har han ju rätt i,men jag kan bara tänka," Pengarna skall räcka till mycket under 1 mánad...",och vi har fortfarande inte betalat x-räkningar.....
Och hur vi sedan längre fram skall klara av att betala de skyhöga dagisavgifterna vill jag inte ens tänka pá.
Men det löser sig,nu har vi i stort sett allting klart. Lillkillen har nágonstans att sova,att bada,att bytas pá,en filt att ligga pá golvet pá,en vagn att köras runt i,en hage att leka i=(placeras i när mamma behöver göra annat),etc,etc.....

Inga kommentarer: