tisdag 26 augusti 2008

Shoppa barnvagn

Igár gjorde vi ett försök till att shoppa barnvagn,men det blev inget. Vi var för lángt hemifrán,och jag visste inte att de kom i kartong(stor). Vi har ingen bil,sá det var inte att tänka pá. Men lyckades shoppa lite smásaker som man tydligen skall ha med sig till sjukhuset. Vi var inne pá Carrefour,och stod vid bebisavdelningen. Jag förstár absolut ingenting,utan tittar bara med stora ögon. Dá kommer det en höögravid kvinna fram,som gár självsäkert och plockar pá sig lite olika smásaker. Jag viskar till min karl,plus styvson"kolla vad det är hon handlar,det är säkert nágot viktigt". De tittar lite förvánat pá mig,sá tillslut smyger jag fram själv(smyga kan ifrágasättas,snarare vaggade jag). Hon hade bland annat plockat pá sig papperstrosor,och det kom jag ihág stod pá listan. Sá jag tog 2 paket,2 olika storlekar vet inte hurpass mycket större jag kommer att bli.

Lite senare för att även tillfredställa lillkillen(hans födeslsedag),gick pappa och son in i nágon playstation affär,och jag strosade runt i lite snobbigare bebisaffärer själv. Sen satte jag mig utanför deras affär och väntar,när de väl kommer ut börjar jag gráta(ca,5gángen för den dagen).
"Vad är det älskling?" frágar min man oroligt."Jag förstár inte",ylar jag."Det finns sá mycket bebisprylar,och jag fattar inte vad det är man behöver",hulkar jag vidare.
Min stackars karl fösäkrar mig att det vet han,sá jag behöver inte oroa mig. Han har ju erfarenhet sen tidigare.

Tycker sá här i efterhand att det är lite roligt. Om jag inte var knäpp tidigare,sá har jag med graviditet och hormoner gátt och blivit helt skogs....Smyger efter okända kvinnor i varuhus,gráter offentligt utan att skämmas. Och har en frustration som när man köper en ny teknisk pryl och inte fattar manualen....problemet är bara att det inte finns nágon manual.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Haha, män kommer inte med manualer heller. Ändå fixar det sig på nåt sätt. Har du tänkt på det?

Babyn behöver kläder, ombyte lakan, badtermometer, badbalja, strumpor, mössa, febertermometer, rumpsalvor, hudlotion tror jag , bad olja, etc. Kolla med Victoria när hon kommer tillbaka.

Elin sa...

Jo alla dessa prylar har jag mer eller mindre,men vad jag fick spel pá var mer större saker,och leksaker och vad vet jag inne i alla dessa bebisaffärer...