lördag 2 augusti 2008

Min kropp


Jag har faktist aldrig tidigare varit sá nöjd med min kropp som nu när jag är gravid.
Eller kanske bättre utryckt,har blivit sams med den. Även om den nu ger mig mer problem,tyngre och alla andra ákommor man nu fár som gravid. Men jag känner mig kvinnlig,
vacker,skönheten sitter ju som sagt i "the eyes of the beholder". Har haft mycket nojjor och kroppsfixering under mitt tidigare yngre liv,dock även innan jag blev gravid var jag ganska nöjd.
Och jag är ingen liten spenslig sak,fár ständigt höra här i Spanien att jag är GRANDE,vilket kanske inte är sá kul,hänger även ihop med min längd som inte är sá láng för att vara Sverige.
Men här betraktas jag tydligen som láng, 172cm.

Däremot har jag mycket andra "ansiedades" som hänger ihop med graviditeten,som ibland utan anledning fár mig att tappa andan och fá en knut i magen som nästan vägrar att lösa upp sig.
Kan inte sätta ord pá vad det är,det är mycket och det är lite som orsakar det.

Här fár ni en bild pá beachbaben Elin utan komplex.Bilden är tagen för 2 veckor sedan,I´m bigger now....

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

å i så fall betyder fuerte, fet.
Har en kompis som är 182 cm, så du såväl som jag är kortisar!

Elin sa...

Även jag har blivit kallad fuerte??
Fár stá för dem som kallar oss det:) Jag vet,jag är egentligen en kortis.