fredag 8 augusti 2008

Deckare

Innan jag fick mitt paket frán Sverige,satt jag här och önskade mig en lättläst deckare.
Jag kämpade vidare med min Umberto Eco,George Eliot och Mihaly Csikszentmihalyi pá Spanska. Men jag drömde váta drömmar om nágon form av deckare,med mord och blod. Kanske en avdankad alkoholiserad kvällstidningsjournalist,alternativt trött pá livet polis även han/hon alkoholist. Och allt detta skulle utspelas i nágon vanlig stad i Sverige,med mycket vardagsmisär.
Och vad fár jag i paketet,jo just detta :) Fast dramat utspelas i Norge,Oslo. Men det är sak samma,Norge som Sverige "same shit".Huvudpersonen är en polis, en föredetta alkoholist,livscyniker. Dramat utspelas med frälsningsarméns organisation som huvudpunkt.
Jag sträckläste boken,nu är den slut, och jag saknar den. Jag vill ha mera deckare....
Boken heter: FRÄLSAREN och är skriven av JO NESBO.
Skall nu átergá till ECO och se om jag kan avsluta denna bok,men han tragglar in sig sá mycket i historiska fakta,i alla fall i den här boken att jag tillslut tappar tráden.
ELIOT var bra,men lite deprimerande.

Inga kommentarer: