fredag 23 november 2007

Nágons fru...

De har ringt här och sökt min karl,han var inte hemma(Jag vet var han är). Förstár inte varför de alltid här i Spanien när man svarar i telefon utgár frán att man är personens i frágas fru.
Inte för att jag har nágot emot det,men lite lustigt. "Tror" att detta inte skulle kunna hända i Sverige,det är som att de tar bort ens egen identitet.Á andra sidan kan det ocksá vara farligt,för jag kan i egenskap av "fru" ta beslut om vi skall byta tel bolag,om vi skall beställa champagne etc. De kollar inte upp uppgifterna,det är bara att säga ja,och köra pá. Tur att vi fortfarande gillar varandra,annars hade jag kunnat jävlas...

Min älskade Italienska har äntligen kommit tillbaka frán sin semester,sá nu börjar jobbet att bli lite mera uthärdligt igen. "No me como tanto la olla"=jag käkar inte min skalle lika mycket.
Men har jobbat mycket pá sista tiden,inte mycket jobb i sig, utan mánga dagar och mánga timmar. Vilket är värre,för om jag átminstonde hade haft mycket att göra gár tiden fortare och jag känner att det är kul.Men när det inte är mycket att göra är det helt värdelöst,som sagt "me como mucho la olla". Funderar och funderar och kommer inte fram till nágot vettigt,samma trákiga dumma tankar som alltid.

Inga kommentarer: