torsdag 29 november 2007

Nu är jag äntligen ledig-1dag...

Känner mig fortfarande besviken pá mitt jobb,men nu handlar det mer om lönen. Igár fick vi lön,och eftersom del av lönen är provisionsbaserad vet man aldrig riktigt hur det kan se ut. Men sen de förhandlade om de fackliga avtalen och systemet de räknade ut provisionen pá har det bara blivit sämre. Och det är konstigt enligt mitt logiska tänkande,för man skulle ju kunna tro att det skulle bli bättre,but no. Inte förvánad frán företagets sida,men frán facket´s sida är det verkligen helt otroligt. Nu när jag fár lön är det i stort sett som att inte fá det,in-out. Vi är mánga som är sura,dessutom ställer de stora krav pá en. Gör det, gör inte det,varför har du inte? Se glad ut,sälj,sälj,etc,etc. Inga problem när jag ser att jag fár lön för mödan,och det märks i lönekuvertet. Men att de pressar en och man fár mindre lön är inte speciellt inspirerande för att anstränga sig och bli "employee of the month". Blev faktist det en gáng i Sverige när jag jobbade pá ett stort Amerikanskt hotell,vann en middag och 2 teaterbiljetter.Det kanske inte är världens bästa morot,men alltid är det nágot.
Men som sagt idag är jag iallafall ledig,och kan försöka glömma mitt jobb under nágra timmar. Problemet är att man tillbringar sá mánga timmar av sitt liv pá sitt jobb att även om du inte vill sá gror det sig fast under huden,som smuts som inte gár att tvätta bort.....

2 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

welcome to spain...

Elin sa...

Ja du har sá rätt,no comments.