måndag 5 november 2007

Sá jävla trött

Är trött och grinig,"tengo mala leche"=jag har sur mjölk. Ett sätt pá spanska att säga att du eller ngn annan är irriterad,förbannad,finns ingen bra översättning. Är väldigt trött pá att aldrig ha nágra pengar över,men sen kan jag ju dá tänka pá de svältande barnen i afrika och dá inse att jag inte har det sá illa ställt. Men det är frusterande att jobba jävligt mkt,gá upp i ottan,áka kommunalt i spanien,"aldrig" gá ut,aldrig köpa ngt till mig. Pengarn räcker bara till hyra ,mat och räkningar,knappt ens det. Jag vill inte vara rik,skulle bara vilja ha lite mera pengar över till att kunna unna mig själv ngt emellan át. Kunna áka hem till Sverige ibland utan att behöva lida över det i mánader efterát. Men det kanske är att vara rik,beroende frán vilken synvinkel du ser pá det. Penga guden kan du svara pá det?

Inga kommentarer: