måndag 12 november 2007

Sista lediga dagen....

Sá nu var dessa 5 dgr över,det har som vanligt gátt fort,alldeles för fort. Men det har varit trevligt att ha min kompis här. Vi har käkat goda middagar varje kväll och har suttit och tjötat(som man skulle ha sagt pá Gbg´ska).Denna nu sista dag skall ägnas át att stryka,tvätta,betala räkningar,och förhoppningsvis träna. Kul va! Men ocksá rätt skönt att vara hemma själv,hade funderingar pá när min lilla vän(ja hon är liten) ákte att átergá till sängkammaren,men lika bra att vara vaken. Kan alltid ta en siesta senare om lusten faller pá.

Känner mig ibland som en "dálig" svensk i Barca,det finns skandinavisk klubb,svensk spanska handelskammaren,med mera. Men jag är inte alls insatt,eller med i hur dessa föreningar funkar. Jag har inte ens mkt svenska kompisar här,ett par stycken men vi träffas inte alls ofta. Lever mer som en spanjor. Mina enda svenska kontakter är Internet,och mail frán familj och vänner,plus nyheter sáklart...

Inga kommentarer: