lördag 19 april 2008

Henrik Larsson

Hahaha,min man háller pá att titta pá fotboll español-barca. Jag försöker hálla honom sällskap,men det gár inte.Han gapar och skriker "hijo de puta!","fuera!" "hostia puta qué perdemos otra ves!".Och sá háller det pá. Vi började i alla fall diskutera Henrik Larsson,för kommenatorerna sa att det fanns en ny spelare som var jugoslav men svensk född i Kalmar. Som Ibrahimovich sa jag,"jugge men svensk",sen sa jag Larsson är ocksá "utlänning",eller átminstonde en förälder."Han är mulatt",sa jag. Min man hävdar bestämt "Nej,han är lika vit som du". Alltsá hudfärg etc,eller ursprung har ingen betydelse,men jag hävdade bara att han inte i den klassiska meningen var vit.Tog till och med fram foto pá han frán Internet,men nej han är vit,gár inte att diskutera med min karl när han ser pá fotboll. Det gäller liv eller död...

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
KARLAVAGNEN sa...

Larsson är svensk. Hans pappa kommer från Cape Verde öarna.

Elin sa...

Men självklart är han Svensk,det var hans "färg" vi diskuterade.Att han har en förälder med ett annat ursprung. Precis som mitt barn kommer att ha. Inte helt Spanska rötter,inte helt Svenska.Skall tilläggas att detta har ingen absolut betydelse för mig,ursprung etc,men min karl var sá rolig när han han vidhöll vid sitt.