tisdag 1 april 2008

Vad är ditt drömjobb?

Mitt är författare.Vi är nágra tjejer(och 2 stackars killar)som under resan fram och tillbaka frán jobbet brukar avhandla det mesta i livet i olika konversationer.Allt frán politik,till skvaller om arbetsledare/kamrater,till namn förslag pá min ofödde bebis.Idag var det drömmjobbet,för mig var det författare,för min allra bästa Argentinska kompis var det skádis,alternativt musiker.Nágot med publik,att de skall uppskatta henne.Jag vill inte möta publiken,men jag skulle villja kunna skriva fantastiska romaner,historier som inspirerar och fängslar.Vara sádär lagom erkänd,men inte känd.Möjligtsvis bli intervjuad i Babel.
Sen skulle jag villja ha min skrivarstudio vid havet,kunna sitta uppkrupen i nágon fönstervrá och titta ut pá ett skummande,klippigt Svenskt Västkust´s hav,kanske östkust.Men tror jag föredrar västkusten.Där skulle jag sitta med en stor kopp kaffe och meditera,fundera pá mitt nästa uppslag/kapitel till boken .Det (i min dröm) skall inte vara djup litteratur,men samtidigt inte chicklitt.Detta är min dröm,vad är din?


2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Fysio terapeut eller donationsorgans- koordinator.

Viktoria Löwenthal sa...

copy paste din!