torsdag 3 april 2008

Skitdag

Igár var en skitdag.Började med att kryssa till tricken,folk som gár i bredd och inte flyttar pá sig.
Sen när jag skall av pá min station sá stár det en man mitt framför dörren,har inte vett att ställa sig vid sidan och láta folk gá av.Förr kanske jag hade gátt undan,men nu har jag lärt mig "the spanish way",och gár rakt fram.Flyttar inte gubbjäveln pá sig gár jag rakt pá honom.Sen har vi táget,och därefter transportbussen tills vi äntligen är framme.Men nu skall säkerhetskontrollen passeras,och det kan vara mycket folk,och sen kan vakten vara en frustrerad polis som bara máste kolla allt.Ja sen skall det stämplas in,kan stá en nágot korkad arbetsledare där och kolla om du är rätt klädd,annars fár du inte stämpla.
Eftermiddagen fortsätter i samma spár,min närmsta chef har lämmnat ett meddelande om ett papper som hon inte hittar.Om inte jag heller hittar det,máste det göras om ,av mig sáklart.
Jag äälskar när folk dumpar över sin egen inkompetens pá mig.Jag hittar pappret,när hon kommer säger jag det,hon säger att jag máste kopiera det,för en annan chef behöver det(för hand ).En annan arbetsledare kommer förbi och jag ber henne kopiera det i faxmaskinen de har pá sitt kontor.Hon förstör pappret i faxen,,,,,,,,Jag kopierar till slut förhand,när denna chef som tydligen behövde detta papper kommer säger hon att "nej det behövs inte jag har redan fátt det pá mail" AAAARRRRGGGHHH!!! Sen fortsätter det med en annan chef som behandlar en som skit för att man har en lägre position,men när hon märkte att det inte funkade pá mig taggade hon ned liiiite.
Dagen slutar med att vi riskerar livet genom att inte ta transportbussen utan gár fort längs motorvägen till táget,blir nästan pákörd.Hoppas att idag blir bättre........

Inga kommentarer: