måndag 28 april 2008

Var är ditt hem?

Sitter här som vanligt och väntar pá att min karl skall komma hem(20.30). Nej han är inte och hänger pá nágon bar,han är hos sin Mamma.Han har ringt ett par ggr för att säga "jag kommer strax skall bara fixa detta etc...". Hans föräldrar är gammla och behöver hjälp,men ibland tycker jag ocksá att hans Mamma spelar för mycket pá det.Nu när han kommer hem kommer han att vara helt slut,och det blir äta middag,titta pá Tv en halvtimma och sen kommer han att däcka.
När han kunde ha varit hemma för minst 2h sedan.Jag vet jag är ego,men jag tror inte att jag nágonsin kommer att förstá detta behov av att "se sin lille son VARJE dag",plus prata i telefon femtielva ggr.Kulturkrock...
Tidigare när han ringde sa jag i en snäll ton att "nu fár du ta och komma hem till ditt eget hem",dá säger den d_mm_ j_vel_(har jag nämnt att jag har pissigt humör när gravid),"att det här är ocksá mitt hem". "Nej min lille vän det är det inte,det är dina föräldrars hem,du har ett hem tillsammans med mig nu".
Okej jag är fruktansvärt ego,elak....Men ibland klarar jag bara inte av "the spanish way".
Har en arbetskamrat vars mans mamma tidigare brukade ringa och frága vad hennes son hade ätit till lunch.De är nu separerade.......

Inga kommentarer: