fredag 11 april 2008

Va eré me mig

Har städat lite här hemma,och nu pratar vi inte grovstäda,utan diska,sopa,byta lakan och moppa golvet.Och nu känns det som om jag máste gá och lägga mig.Blir helt slut,börjar fá ont i benen,i ryggen,och hela kroppen känns svag. Detta gár inte,för jag máste senare iväg och fá mitt första ultraljud gjort. Försöker nu fá igáng krafterna med en kiwi,och ett grönt äpple(doktorn´s ord satte sig hárt),"DET HÄR GÁR INTE,DU FÁR INTE TILLS NÄSTA GÁNG HA GÁTT UPP ETT GRAM". Det är ingen ung kvinna heller jag har,sá hon inger RESPEKT.
Appropá moppa golvet,mina katter älskar lejia,trodde ett tag att tjej katten skulle bada i hinken.Hon krámar sig mot hinken,rullar pá golvet,blir helt till sig och har konstiga ljud för sig. Eftersom jag nu skulle vara försiktig med katter kanske jag skulle ta och bada henne i lejia,som hon beter sig lär hon inte klaga,och sen är átminstonde hon descinifierad(stavfel?).
Jag skojar bara om nu nágon fanatisk djurvän skulle läsa detta och fá för sig att det är allvar.

7 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

uj uj, dessa gram...jag gick upp mycket i början och sedan stabiliserades det, så funkar ju vissa så ta inte det så allvarligt (fast det är ju nyttigt med äpplen så visst, varför inte!).

och katten tycker jag absolut du kan stoppa ner i klorinet, så luktar det otroligt välstädat hemma hos er ; )

Elin sa...

Försöker ta det med ro,men skadar säkert inte att "sköta" sig lite.Men ibland máste jag bara ha snabba kolhydrater annars már jag dáligt,och blir pá ett väldigt otrevligt humör.

Och katterna,ja stackarna.Tjejkatten är ganska medgörlig,men hankatten skulle nog klösa ögonen ur mig om jag ens tänkte tanken.Men skadar kanske inte att försöka,allt för hygienens skull sáklart ;)

KARLAVAGNEN sa...

Däremot kan man väl undra om det är så bra att du använder klorin (och typ ammoniak)?. Kan inte gyyyben din städa lite? När han ändå rengör kattlådan menar jag. :-)

Elin sa...

Karlavagnen-Det är en utblandad form med citron lukt,använder bara ett par droppar i vattnet.Och gubben min frágade idag varför jag hade städat,men jag var ledig och det var sá snuskigt hemma.Och ikväll kommer hans son.Dessutom sá gör stackarn i stort sett allt,han tar väldigt mycket hand om mig pá alla sätt.Idag sa han att han har köpt munskydd till när han skall städa kattládan,hehe :)

KARLAVAGNEN sa...

Gapflab!!! Spanska män är sååå roliga!

Lisa Christensen sa...

Gud, så hårda de är i Spanien! Jag är också gravid, men bor i London. Här bryr de sig inte ett dugg om vad man väger - de frågar inte ens eftersom de anser att det stressar kvinnan.

Elin sa...

Lisa-Precis det stressar kvinnan.
Á andra sidan är det väl inte fel att försöka att äta rätt.Men problemet är att jag inte fick nágra direkt konkreta förslag heller.Jag pep "att jag äter mycket grönsaker etc","JA MEN DU FÁR INTE ÄTA SOM INNAN,DU ÄR GRAVID OCH HORMONERNA LEKER MED DIN KROPP". Sá jag har helt enkelt försökt välja bort,choklad,ost,potatis,bröd(men lite bröd äter jag till frukost etc).Vet helt enkelt inte,fár väl gá och väga mig nágonstans och se hur läget ligger...