måndag 14 april 2008

Ni som gillar att shoppa

Kläder etc,och kanske gör det i affärer som inte är Zara,eller Hm. Utan kanske i lite dyrare,"finare" boutiquer.Ni kommer att om nágon dag fá en lista med lite rád om hur ni skall bete er i dessa lokaler,för att kunna fá den bästa service,och sammtidigt inte fá expediten att gá "bananas". Kan även tänka mig att dessa rád kan vara bra att följa även om det gäller Zara,för ett trevligt och väluppfostrat beteende uppskattas av alla. Ráden kommer inte idag,för nu máste jag rusa iväg till jobbet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, intressant! "Mina" expediter är så nöjda med mitt shoppingbeteende att de till och med ringer när de kommit in plagg som de tror jag skulle gilla - grymt bra service för att vara Stockholm.

KARLAVAGNEN sa...

Lindex råd? Anyone?

Elin sa...

Gonza-darling,du är stjärnan vart du än gár,vad du än tar för dig.Självklart behandlar de dig med den lyx service du väl är sá värd.

Karlavagnen-"Alla" kan behöva sig en uppsträckare ibland när det gäller sitt service beteende,syftar pá när man fár service. Tror att speciellt de expediter som jobbar i större kedje butiker,skulle mánga ggr uppskatta ett trevligare beteende av kunderna.Men i Sverige är de flesta,báde kunder och expediter väluppfostrade och trevliga.

Anonym sa...

Elin,
Där måste jag säga emot, Sverige kan fortfarande kännas öststatsaktigt när det kommer till service.
Kanske för att expediter, servitörer, mm, inte är lika beroende av hur mycket de säljer, vet inte. Men det har hänt mer än en gång att jag den "service" jag fått varit under all kritik - hur trevlig kund med sunt förnuft jag än varit.

Elin sa...

Gonza-Ingen aning om hur servicen är i Östaterna,har aldrig varit där.Men sevicen här i Katalonien kan vara usel,men det kan ocksá bero en del pá hur kunden börjar/como entra med expediten.Finns väldigt mycket dryga dumma jävlar pá báda sidor. Kunder som i stort sett tycker att man skall kyssa deras fötter bara för att de ens tilltalar en.Och expediter som är väldigt trötta och sura över huvudtaget.Tyckte till slut att det inte behövdes nágon lista med rád,men jag kanske skriver den ändá,fár se.Själv har jag bara goda upplevelser frán Sverige,tycker de flesta är lugna ,fina och snälla,men kanske beror pá att jag redan har den inställningen och blir bemött utifrán det .Vet inte...

Anonym sa...

Östatsservice = ingen alls.

Expediter är i de flesta fall lugna, fina och snälla här, men det finns självfallet undantag, skräp kommer som bekant i alla förpackningar.
Till exempel kärringen på Åhléns som undrade om jag "hade råd" med en produkt eller de otaliga expediter som ogenerat fortsatt prata i telefon trots att de haft butiken full av kunder, etc.

Som tur är finns det stjärnor som ger shopping ytterligare en rolig dimension! De ringer när de fått in nya kollektioner, uppmuntrar till att prova plagg man aldrig annars skulle provat, ger ärliga åsikter och schyssta rabatter.

Hursom, hang in there girl och om någon kund bitchar - al mal tiempo buena cara, hehe. Abrazos!