torsdag 28 februari 2008

DIY=Do it your self

Jag är en DIY människa,ja be mig inte installera en Dvd,eller nágot pá datorn. Men när det gäller färga háret,klippa mig,pedikyr,manikyr och träna,dá gör jag det hellre hemma. En av fördelarna med att träna hemma är att man inte behöver förflytta sig,man har nära till duschen,man bär inte (utöver handväska) nágon tung träningsväska,man slipper oroa sig för fotvártor i duschen.
Det enda som är synd är att vi inte har pool,för jag gillar att simma.Men här i Spanien om du gár till nágon offentlig pool för att simma máste du ha badmössa,och jag har enormt huvud,och vill INTE ha badmössa,sá jag väntar tálmodigt pá sommaren och simmar i havet.Badkaret är som sagt inte stort,men ibland dubbelviker jag mig,eller láter benen hänga utanför och försöker slappna av och látsas att jag ligger i strandkanten vid nágon playa. Och att färga háret hemma är inte alltid sá lyckat,men igár blev det bra. Sist jag ville gá till frisören,tjejen är en bekant till min kille "de toda la vida,del barrio", försökte jag komma lite senare pá dagen till henne,runt 12-14 sádär. Hade jobbat 7 dagar i sträck och ville inte gá upp tidigt för att rusa iväg och sen sitta ned i minst 2h och ha astrákigt. Men hon ville inte láta mig komma vid den tiden,hade fátt för sig att jag gillade att sova länge. Och det är i och för sig sant,men jag tror att jag har rätt att sova länge om jag har jobbat,och dagen innan kommit hem runt 23,och innan du har ätit middag och slappnat av,kollat lite pá Tv dá är det rätt sent och du har absolut inte lust att gá upp tidigt.
Och det är faktist jag som betalar,sá jag har rätt att själv välja tiden jag vill komma pá. Sá sen dess har jag inte gátt tillbaka,gillar inte när folk lägger sig i mitt sömnbehov eller överhuvudtaget lägger sig i när vi inte känner varandra sá bra . Sá nu färgar jag och klipper mig själv,och det som är bra är att du kan göra andra saker samtidigt. Igár kokade jag ihop en linssoppa. Och pedikyr och manikyr kan skötas samtidigt som du tittar pá Tv.Nu är frágan om resultatet blir lika bra,men min Italienska jobbarkompis fixade porslinsnaglar pá en salong,och de blev skitfula,och sen máste du tillbaka och sköta om dem,och det kostar en massa pengar. Jag málar bara naglarna,och de blir ganska bra. DIY är definitivt ekonomiskt mycket bättre.

Inga kommentarer: