söndag 3 februari 2008

Man fár inte vara överviktig

Satt och klickade lite pá aftonbladet,och läste en artikel om en adoptivmamma,och om hur svárt det hade varit för henne och hennes barn. Eftersom hon inte hade haft nágra moderskänslor,och barnen var relativt stora när hon adopterade dem. Tragiskt,men vad jag skulle komma till var att ett av villkoren för att fá adoptera var att man fár inte vara överviktig. Va! Vad har det med saken att göra? Blir man bättre förälder av att vara smal,máste man banta för att fá adoptera?
Skulle kunna länka till artikeln om jag visste hur man gjorde,men eftersom jag är en teknisk analfabet,sá gör jag inte det.

2 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Ställ dig ovanför ordet där du vill länka den, t.ex aftonbladet, tryck på en liten ikon som ser ut som en liten...kedja ovanpå en jordglob? öhh..ja den som kommer efter att man kan välja bokstavsfärg. Då dyker en ruta upp där du klistrar in (ctrl C för att kopiera adressen, ctrl V för att klistra in den) adressen till artikeln du vill länka.

Klarrrt!

lycka till...

för övrigt tror jag att det där med överviktiga har att göra med hälsorisken, om du är över en viss ålder o överviktig (kraftigt överviktig) så ökar alla risker för hjärt och kärlsjukdomar och då skulle dina barn bli, i värsta fall, föräldrlösa. vet inte om et är dte de menar men jag har hört det argumentet i andra sammanhang.

Elin sa...

Tack Viktoria!
Har inte tid just nu att f�rs�ka,men om n�gon dag skall jag ta tag i det, och l�nka s� det st�r h�rliga till.
;)