torsdag 14 februari 2008

Varför kom du hit?

Det frágade en jobbarkompis mig häromdagen.Jag sa att jag kom hit för att jag ville jobba mycket,tjäna lite,betala hutlös hyra,för att jag säkert aldrig kommer att ha rád att köpa mig en lägenhet,för att jag nu är för gammal för gammal för att kunna be om statlig hjälp med hyran.30-árs gräns,efter 30 är man tydligen helt plötsligt rik,eller tjänar mer.Jag kom hit för att áka kommunalt varje dag,och bli nedsprungen av andra resenärer med resväskor.Jag kom ocksá hit för att bli illa behandlad av arbetsledare som aldrig har fátt gá nágon kurs i att lära sig hur man leder människor.
Nej egentligen kom jag hit för att plugga spanska,ha ett sabbatsár,fira millenium skiftet i Barcelona verkade coolt dá. Sen var allting ocksá billigare dá,nu är det inte det.Kom väl ocksá hit för att festa här var kul,nära till playan,kunde bo i stan och ha nära till allt. Som pá den tiden var omöjlgt i Stockholm.Sen skaffade jag pojkvän och blev kvar,andra vänner ákte hem,men jag blev kvar....Sen tog det slut med den killen,och jag hade tänkt áka hem,men ett ár gick och jag träffade en ny kille,denna gáng en national produkt,med barn frán tidigare relation,sá jag blev kvar. Och vi har det jättebra i relationen,men ibland fár jag lust att skrika, Barcelona Sucks!!!
Men jag har ju i alla fall tur med vädret.........

Inga kommentarer: