tisdag 8 juli 2008

Har kunden alltid rätt?

Har haft en förjävlig helg pá jobbet,säger bara SJÄLV,REA,GRAVID. De hade lovat mig en ny jobbarkompis,men det kom aldrig nágon. Tillslut fick jag ett utbrott en dag,pga av en oooooootroligt trevlig spanjorska. Hon blev sur för att jag ville häfta fast kvittot pá pá pásen,men det är "the procedure". Jag säger att jag har skyldigheten att göra det,men att hon kan sá fort hon gár ut genom dörren ta bort den. Men nej,hon blev skitsur och började pástá att jag var otrevlig,att hon ville göra ett skriftligt klagomál pá mig,ville veta mitt namn,att jag var báde det ena och det andra bla bla bla. Jag VET när jag har varit otrevlig,efter x antal ár i customer service branchen och nágon mán av självinsikt,men jag var inte otrevlig mot denna snobbiga dam. Dock kysste jag inte hennes arsle heller ,som väl egentligen var det hon ville.Dá var det nágot som klack till inom mig,och jag tänkte" Basta ya!!!",och började kalla henne det hon kallade mig. Jag blev tyvärr hysterisk,ringde supervisoran som kom med en annan tjej. Och jag gick ifrán affären. Slutade inte bra,dock inget skriftligt klagomál frán denna kvinnas sida,som jag rent ut sagt skiter i om hon hade gjort eller inte. Blir lite sur pá supervisoran som tar kundens parti,och säger att "llevas unos dias atacada de los nervios",tacka fan för det. Har bett om hjälp,fátt hysterisk hyperventilations attack och fár ändá inte hjälp. Fár istället skit för att jag látit det gá sá lángt. Va fan,jag ber om hjälp nu,skitsamma om jag inte gjort det innan.Allt detta för att jag försöker göra ett bra jobb,och upprätthálla standarden och servicen.
För att göra láng historia kort:Jag slutar dagen pá Urgencias som ger mig lugnande,och rekommenderar vila. Har idag besökt min vanlige läkare som inte direkt gjort nágot särskilt men han har sjukskrivit mig i 10 dagar. Det finns mycket detaljer som är utelämmnade,och information om mitt jobb. Detta var inte det jag ville,jag ville verkligen fortsätta jobba ett tag till.
Men som det ser ut nu har jag átminstonde 2 veckors ledigt.(och mitt i denna hysteriska helg gick routern sönder).

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hjärtat! Skit nu i detta och se framåt! Använd dagarna till att koppla av och vila. Kontakta Doula-Vickan om du känner för det!

Jag kan förstå vad du menar med attityden hos vissa och att du fick nog är inte så konstigt.

Var rädd om dig!

Anonym sa...

Ämenfaan tjejen, vilken idiot till kund! Och hur är det möjligt att din arbetsgivare inte tillsätter ytterligare personal i din butik, det är fullkomligt oacceptabelt.

Hoppas du får ta igen dig nu och vila massor. Ta hand om dig, abrazos!

Elin sa...

Karlavagnen-jag gör mitt bästa för att se framát.Det var sá klart inte bara denna kunds "fel" att jag nervade ihop. Mycket sammlad stress. Har haft kontakt med Viktoria,mycket trevlig kvinna med fötterna pá jorden. Tack för omtanken,och dina kommentarer.

Gonza-Verkligen idiot till kund,tyvärr sänkte jag mig till hennes nivá. Och att hon sen fick se mig bli helt hysterisk kanske inte känns sá bra. Jag hoppas verkligen att de har anställt ngn tills jag kommer tillbaka,annars är vi tillbaka pá ruta ett.
Skall göra mitt bästa för att vila upp mig,har dock en del saker som behöver organiseras,men poco a poco. Un abrazo grande bellisima

Viktoria Löwenthal sa...

uj denna värme denna värme...och dessutom gravid din stackare. känn nu efter ordentligt och vila och ta en dag i sänder, din hälsa framför allt.

och du, bra gjort att du gav igen, det kunde hon ha subban!! usch, jag kan bara tänka mig ditt klientel..huga!

Elin sa...

Jag har vilat och zzzzovit ett par dagar. Men nu börjar krafterna komma tillbaka. Och du har rätt hon var /är en riktig subba men sá "fár" man ju inte säga. Tack för de uppmuntrande orden(eller hur man nu säger). Ibland blandas spanskan och svenskan hej vilt.