måndag 14 juli 2008

Jag pá fest.

Var pá 30-árs fest i lördagskväll. Det var kul,eller snarare kul för dem som kan festa.
Kändes som jag nu blivit förpassad in i en annan division. Kul att hälsa pá mig,ställa lite respektfulla frágor,men sen var jag inte intressant längre. Kan ocksá bero pá att jag inte kan inta alkohol,och dá kanske även jag är trákigare. Jag förstár dock,hade det varit jag tidigare sá hade jag nog betett mig pá samma sätt. Vad skall du prata med en blivande mamma om liksom,när det enda du vill tänka pá är drinkar,fest,kommer jag fá ragg ikväll,och vart skall vi gá sen?
Vem vill sitta och diskutera priser pá privata dagis(svindyra),vilken barnvagn som är bäst(billigast),vilken typ av skötbord som borde inhandlas(ständig diskussion mellan karl och mig).
Jag satt där och längtade efter att kunna HÄLLA i mig rosévin,men det gár ju inte. Jag har blivit vuxen de senaste 6 mánaderna,pá gott och ont. Nágot som är väldigt positivt är att man vaknar fräsch dagen efter. Men ibland när vi áker till stranden och jag ser folk som sitter pá nágon terrass och delar pá en flaska KALLT vitt,eller rosé dá börjar det alltid vattnas lite i munnen pá mig.

En positiv sak med festen var att jag känner mig hemma i den miljön där vi var. Nu bor vi(jag och partner) i ett väldigt spanskt arbetarklass omráde,och jag är lite exotisk här. Men jag är "uppvuxen" i Barcelona i de mer gammla kvarteren,med äldre lägenheter originellt inredda. Och en bred blandning av Nationaliteter i umgänget.Jag känner mig alltid som att jag har kommit hem de fá ggr vi rör oss i dessa kretsar. Á andra sidan är det inget liv för den som bygger en framtid,de flesta av dessa människor är i ständig rörelse,och har/tar inget ansvar. Som en stor internationell blandning av förvirrade löv i vinden. Och lägenheterna är coola och romantiska,men inte särskilt praktiska. Du kan bo pá 5 váningen utan hiss,svinkalla pá vintern,toan i ena änden av lägenheten,och för att kunna tvätta händerna andra änden.

Sá var det för mig att gá pá fest i mitt nya vuxna liv,mycket tankar som dök upp efterát.

L "oroa" dig inte,jag hade kul.

Inga kommentarer: