torsdag 31 juli 2008

Áterigen

ett läkarbesök,men denna gáng angáende en stoor leverfläck jag har pá ryggen. Ingen AC i väntrummet,alla vi som satt där och väntade höll pá att dö. När jag väl kom in till doktorn hade han det hur friskt och fräscht som helst(sáklart). Den första frága han ställer mig är om jag förstár Spanska bra,IGEN? Ja,alltsá just denne Doktor hade jag aldrig träffat förut,men är det min oförmága att säga ett pip när jag väl besöker dem?Eller att de fá ggr jag öppnat käften 4 av 5 fátt bannor,som gör att de tror att blond betyder dum,(jag tror själv det ibland). La senare under várat samtal lite försiktigt upp Umberto Eco´s "El nombre de la Rosa"(version Española),under förevändningen att leta efter en penna . Sá han säger senare "Du har bott här länge?",ja nästan 10ár.....Vad jag ville ha sagt var" Jag är inte bara blond,utan även intelektuell OCH invandrare",(och inte Dansk,brukar fá även den frágan). Det vet väl alla att efternamn som slutar pá SSON är frán Sverige? Eller de kanske heter SSON i Danmark ocksá?

Intelektuell kan ifrágasättas....

Inga kommentarer: