fredag 25 juli 2008

Plugga,plugga -not.

Har idag gjort allt för att inte plugga. Tog tom till ett gammalt högstadie trick=mála naglarna,och sen sitta och titta pá dem tills de torkar. Men snart skall jag ta tag i mig själv igen.

Jag är fortfarande sjukskriven(Viktoria oroa dig inte för gördeln,den är i goda händer),men bara en vecka till. Sen fár det vara nog tycker min läkare,skall nog erkänna att en vecka till behövs nog egentligen inte. Men á andra sidan väljer jag att gá pá den Spanska linjen,där alla säger till mig att nu när jag är gravid bör jag vara hemma och vila och bli tjock. Försöker att inte jobba alltför hárt pá det senare,lägger även in ngn frukt och grönsak i dieten. Min läkare sa idag till mig "att jag nog allvarligt borde tänka pá att byta jobb om jag blir sá stressad".Jag pápekade lite lätt att karriärbyte kanske inte är att tänka pá just nu,och att jag efter födseln och Mammaledigheten planerar att gá ned i tid,inte mycket. Vi har trots allt rätt till fasta arbetstider tills barnen är 4 eller ngt liknande. Jag brukar inte bli sá stressad när jag inte är gravid,visst det finns moment när man kanske har lust att strypa ngn. Men inte brukar jag tappa kontrollen inte. Men just därför máste jag plugga för att kanske sá smáningom kunna fá till ett karriärbyte,och även om det inte blir sá,sá är det aldrig fel att lära sig nágot nytt. Eller átminstonde slutföra det man pábörjat. Som sagt en vecka till har jag pá mig att kunna plugga i lugn och ro.

Luther i mig kryper pá,och jag undrar om det egentligen är ok att jag är sjukskriven?Vet att jag en gáng hävdat att jag hade väldigt lite Luther i mig,men nu är jag gravid(läs vuxen),och saker och ting ses ibland ur ett annat perspektiv. När jag väl blev sjukriven,dá var det behövligt,jag var ett vrak. Nu är jag inte ett vrak längre,har kanske fortfarande inte hittat min "FLOW",men jag jobbar pá det....

Inga kommentarer: