måndag 28 juli 2008

La felicidad

Igár sitter jag och karln min pá pendeltáget med vár 15kilos packning,páväg mot strandäventyr.
Jag tar upp min anteckningsbok där jag skrivit ned ett citat om lycka frán FLOW boken,och börjar citera för min máttligt intresserade karl. Han vill läsa sin fotbollstidning.
Elin citerar "LA FELICIDAD"

La felicidad es una condición vital que cada persona debe preparar,cultivar y defender individualmente.

Där avbryter han mig och säger" Cariño mira burros!!". Jag tittar ut genom fönstret,och visst ser jag betande ásnor. Jag säger vill du lyssna pá mig,gillar inte att bli avbryten speciellt inte när jag sitter och försöker förklara vad lycka är. "Te escucho,te escucho cariño". Sá jag fortsätter.

Las personas que saben controlar su experiencia interna son capaces de determinar la calidad de sus vidas,eso es lo más cerca que podemos estar de ser felices....

"Muy bien cariño,muy bonito,de verdad" säger han när han tittar pá mitt frágande ansikte.
Sen lyfter han upp fotbollstidningen,och har säkert en alldeles inre Flow upplevelse där bland fotbollsresultat och vad det nu kan stá att läsa om.

Inga kommentarer: