lördag 12 juli 2008

Jag Jackie Chan.

Har drömt precis innan jag vaknade att jag var Jackie Chan,och var ute och körde sportbil.
Hade dock väldiga problem med koppling, växelspak etc. Och nej,jag har inte sett nágon film pá sista tiden med Jackie...

Nu skall jag och karl áka till playan trots att det är lite halvmulet,behöver se lite hav.
Vi blir alltid lika förvánade när vi ser andra par som áker till playan och verkar ha en minimal strandväska med sig,typ en pareo för 2. Vi har alltid med oss:
1.Parasoll(min karl vägrar utan).
2.Kylväska med mackor,frukt,vatten,öl(till mannen),isklampar och is.
3.Badväska med minst 2 badlakan,strandtennis,3 olika sol cremer,bok och tidningar,pareo ifall jag máste ta en promenad pá stranden,etc,etc
4.Personlig "handväska" till Elin,lite mindre än vanlig med det viktigaste i typ,pengar,mobil,nycklar, plánbok,eventuell kamera.

Allt detta väger sina kilon,och vi har ingen bil. Men det är bara det allra nödvändigaste vi har med oss...
Vi skall alltsá iväg pá en riktig utflykt,hoppas att det inte regnar som de har förutspátt igár pá väderprognosen.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Det var bara en virkande farmor som saknades i den spanska standard packningen! Litte avis att ni kan åka ner till havet!

Elin sa...

Hehe,hade vi haft bil hade säkert farmor fátt följa med. Men som "tur" är har vi inte det ;)