fredag 10 oktober 2008

Jag har fátt inskrivningsdatum

pá sjukhuset,eller ja när de skall öppna min journal,(eller hur man nu säger). Jag har fátt tid den 23/10. Jag har ocksá beräknad nedkomst av lillen den 24/10,är inte det lite väl nära inpá?
Men jag kanske gár över tiden,vem vet?

När jag var pá kurs sist,sa barnmorskan "det är viktigt att ni känner empati gentemot eran barnmorska under födslen",hmmm det är där jag kan fá problem. Jag gillar inte läkare,barnmorskor etc. Jag litar inte helt och hállet pá dem. Och jag har lite svárt att relatera till Spanska kvinnor,har lättare med männen. Det där är väldigt ofeministiskt sagt eller uttryckt,men det är sant. Fy Elin.
Jag har mina personliga skäl till att tycka som jag gör,mycket som ligger bakom är väl kulturella skillnader.
Men nu skall jag inte tänka negativt innan jag ens varit där. Det blir säkert bra.......

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Ja men kan inte Vickan Doulan ge dig lite rabatt och hänga med dig till sjukhuset? Om hon inte tar med pom-poms och hejar-klackskjolen så blir det kanske lite billigare. Du får slita megafonen från henne och vråla "Epidural, för böfvelen" i ansiktet på personalen.

Att relatera till spanska män eller kvinnor? Hmm, tror det hellre har med personlighet än nationalitet kanske? Om det inte gäller mamma fixerade Madrid-män förståss... ;-) Tur jag inte har fördommar...

Viktoria Löwenthal sa...

Haha, oooh, jag ser min fina stärkta vita veckade korta svängiga kjol, skulle jag inte få ha PÅ MIG den??!
Föredrar en pilatesboll? oki doki..

på måndag skall jag ut och koll mataros bb, de har tydligen en liten sal för parto natural med en BOLL faktiskt!! och de som skrattade så åt mig när jag frågade efter den,... jaja, det går framåt.

jag hade jättetrevliga barnmorskor, man får lita på sin lyckliga stjärna eller vad det heter.

bla bla bla...jag behöver ingen megafon.

Kom igen Elin Kom igen

Assa massa mandelmassa vi vill höra ungen tassla

Elin sa...

Karlavagnen-hehe har lite svárt att se Viktoria i hejarklackskjol och pom-poms,men kul tanke.
Ja det är säkert min personlighet det hänger pá,och uppväxt. Jag tycker ofta att Spanska kvinnor "har käkat tunga till frukost",det snackas sá mycket/skvallras. Äsch jag vet inte,och mamma beroendet finns även här hos männen.

Viktoria-Allt kommer säkert att bli toppen.Jag behöver bara tänka lite mer positivt :)

Viktoria Löwenthal sa...

ätit tunga till frukost..haha..aldrig hört.

du behöver inte tänka mer positivt, du behöver inte tänka alls..nästan att föredra. andas i stället, och tänk (sorry, nu hamnade vi ju där i alla fall) på bebin som snart snart är ute, wow!! Som DU har burit på och fött fram. Wow wow och åter wow!
Godnatt

KARLAVAGNEN sa...

Vet precis vad du menar. Jag föredrar raka rör och sanningar i nyllet, hellre än skitsnack, skvaller och spekulationer.

Som sagt andaaas, och kläm fram ungen - men ring Viktoria först.