fredag 10 oktober 2008

Jag är som min tjocke katt


Har läst i en bok om att föda att det är bra att vila dagarna innan förlossningen,I LIKE.
E det nágot jag e bra pá här i livet sá är det vila,jag kan vara explosiv, jobba hárt,nästan ta ut mig
men sen máste jag fá vila. Och dá menar jag vila,jag tar det till sin spets, en heldag i sängen(nästan) tills jag blir sá trött pá det att jag kliver upp . Min tjocke katt e likadan,han heter faktiskt tjockis pá grekiska,Kodrulli(mitt ex e frán grekland). Nu gár han även under namnet "Gordo" eller "Kodro". Han e bäst min macho katt,han fár sina ryck busar till lite,dänger till syrran,klättrar pá hyllor han inte bör etc. Men sen lägger han bara ned,och gár och vilar nágonstans,gärna med utsiktpunkt och där ligger han i timmar. Eller om jag sover/vilar dá ligger han där vid mina fötter tills jag gár upp,inte innan. Vi har samma mentalitet,man skall ta det luuuuuugnt här i livet,inte hetsa fram. Stressar nágon oss már vi inte bra...

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Jag är nog mer som min katt. Alldeles för snäll, rastlös och gillar att upptäcka världen. Fast min katt har längre morrhår än vad jag har. ;-)

Elin sa...

Vi tar det som sagt i stunder,lägger ned själ och hjärta och sen laddar vi till nästa ryck ;)